divendres, 23 de novembre del 2018

Mossèn Josep Serrano, Missioner a Xile


El missioner Josep Serrano Vidal ( 1934-2018)  va morir ahir a l’edat de 84 anys a la casa sacerdotal.

Va ser enviat a les missions pel cardenal Narcís Juvany l’any 1984. A la diòcesi de Copiapó (Nort de Xile) li varen encarregar la formació dels diaques permanents juntament amb un equip en temps del bisbe Fernando Ariztía.

Els diaques de Copiapó diuen:
“Un reconocimiento especial a los Sacerdotes Patricio Egan, José Serrano Vidal, Fernando Vega, Vicente Estrems y a las hermanas Elvira María Folmer, Olga Cortés y Clara García  últimamente, a todos ellos y ellas, también a otros tantos colaboradores que entregaron un importante aporte en el servicio formador, fortaleciendo y consolidando el Cuerpo Diaconal”.

 Regentà dues parròquies. La primera en un poble miner del desert, Diego de Almagro, fins a l’any 1992. Ho recorda el diaca d’aquesta parròquia Raul Orellana:
“¿Cómo surgió esta posibilidad de ser diácono permanente?
Todo comenzó por un contacto casual con el padre Bernardo Rodrigo cuando yo vivía en Inca, y trabajaba en la mina Bella Ester. Él me fue convenciendo de integrarme al trabajo de la Iglesia. Después, estando ya en Diego, el padre José Serrano me invitó a prepararme para el diaconado. Un día, el obispo Fernando Ariztía estuvo aquí en mi casa, reunió a toda mi familia, y les preguntó si todos estaban de acuerdo en que yo fuera diácono. “Si alguno se opone, no será diácono” –dijo el obispo. Y como todos estuvieron de acuerdo, el mismo obispo me ordenó el 15 de noviembre de 1992, después de cinco años de preparación en Copiapó, en la escuela diaconal. Yo le dije al obispo: “Somos instrumentos en las manos de Dios”. Nada más”.
Misión Atacama SS.CC. http://atacamasscc.blogspot.com/


Després el Sr. Bisbe li encarregà la parròquia de Jesús de Nazaret a la capital del bisbat formada per vàries capelles.

Va tornar a Barcelona l’any 2003.

Participava content en les trobades anuals de la OCSHA (Organització de Cooperació Sacerdotal amb Hispanoamèrica ).

Estimava els xilens, la majoria pobres, servint-los amb la pregària, la paraula i els viatges amb tota la seva ànima i a totes hores.

Descansi en pau aquest prevere que col·laborà a que Barcelona fos una Diòcesi missionera, com ell volia.


Missions  de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada

UNA MISIÓN CON CARISMA

¿Qué es la Obra de Propagación de la Fe ¿Qué es la Obra de Infancia Misionera ¿Qué es la Obra de San Pedro Apóstol? ¿Qué es la Pontificia Unión Misional?

Novetats

MATERIALS VOCACIONS NATIVES 2024

PROPOSTES MISSIONERES PERA JOVES

MISSATGE DEL PAPA-Jornada Vocacions

SUPERGESTO EN FORMAT DIGITAL


Videos


Accedeix a la llista clicant el boto superior dreta.