dimarts, 20 de setembre del 2016

Crònica de la visita del Sr. Bisbe i el delgat de missions a Maria i Roger

Al capvespre del passat dilluns van arribar a l’aeroport de Las Amèricas el nostre bisbe D. Enrique i el delegat de missions, Mn. Toni. Una turmenta tropical els va donar la benvinguda, que com hem pogut comprovar durant tota la setmana, sempre s’interpreta com una benedicció de Déu.
Després de fer nit a Santo Domingo i complir amb la visita obligada a la catedral primada d’Amèrica, vam emprendre el camí cap a San Juan de la Maguana. Evidentment ho vam fer en la Guagua d’Aventura, que té molta sang tortosina, ja que molts feligresos de la diòcesi es van implicar per poder comprar-la. En arribar a Sabaneta, algunes veïnetes i vianants que passaven per la casa, els van anar donant la benvinguda. Una benvinguda no massa oficial ni protocol·lària però si ben sincera.

I ja érem a dimecres. Natros teníem ganes de que vegin el projecte d’Aventura i ells de conèixer-lo. Deixem enrere la carretera asfaltada i comencem un carretera de muntanya, comencem a passar per les comunitats d’on venen estudiants i enfilem la gran pujada i, per fi, després de quasi dues hores de guagua, arribem. Després de dinar vam poder visitar tot el centre i anar explicant-los sobre el terreny tant el projecte com la realitat dels estudiants i les seves famílies. A la tarda tenim l’Eucaristia amb els estudiants i podem compartir amb ells una bona estona.
Dijous vam visitar la comunitat d’on venen més estudiants d’Aventura, La Higuera. Allà vam visitar diverses famílies i vam compartir uns quants cafès. Deixar-se acollir, escoltar les paraules senzilles de la gent, convidar-los a la Missa, acomiadar-se poc a poc, … tot un agradable ritual que es repeteix amb naturalitat. Al vespre i envoltats de xiquets, vam celebrar la missa en la capella de la comunitat. A l’hora de començar una pluja tropical va fer acte de presència, però gràcies al bon Déu vam poder celebrar amb joia l’Eucaristia i també ens va acompanyar en el viatge de tornada a Sabaneta. Tot plegat una experiència molt bonica perquè vam poder compartir la vida i la fe amb la gent de les comunitats. Comunitats molt aïllades i senzilles, que es senten molt honrades per cada visita que reben.
El divendres al matí vam celebrar la missa en la parròquia de Sabaneta, junt amb el Padre Cristian, el rector de la parròquia, i un bon grup de feligresos que no van dubtar de matinar per conèixer i acompanyar el nostre bisbe i el delegat de missions. Ja cap al migdia vam fer cap a San Juan de la Maguana, on vam visitar el bisbat i la catedral de la nostre diòcesi sanjuanera.
Dissabte al matí ens vam trobar en Mons. Grullón, el “nostre” bisbe aquí. Vam anar a trobar-lo en una reunió de la pastoral d’adolescents a nivell nacional, que tot just ara comencen a impulsar. Allà vam poder compartir inquietuds i impressions de les diferents esglésies diocesanes.
Diumenge vam celebrar la Missa amb la viva i nombrosa comunitat parroquial de Las Terrenas, al nord del país. Després vam poder gaudir d’un dia de descans, tot passejant per l’exuberant paisatge caribeny i les seves platges.
Han sigut uns dies plens d’alegria i converses. Per nosaltres, el fet de poder compartir la nostra experiència missionera amb el Sr. Bisbe i Mn. Toni, és una mostra més de l’afecte i de l’acompanyament eclesial que hem sentit tots i cadascun dels dies d’aquests casi tres anys.